Miksi ulkoistaisin liiketoimintani tärkeimmän osa-alueen?

26.8.2020

Oletko miettinyt myynnin ulkoistamista? Kokosimme alle viisi yleisintä kysymystä, joita meiltä kysytään silloin, kun ulkoistamista pohditaan.

1. Miksi ulkoistaisin myyntiprosessin alkupään?

Ulkoistamalla myyntiprosessin alkupään vapautat myyjillesi enemmän aikaa varsinaiseen myyntityöhön ja kauppojen kotiuttamiseen. Toisin sanoen maksimoit myynnin tehokkuutesi. Kustannustehokkuus ja järkevä ajankäyttö ovat usein merkittävimpiä syitä, miksi yritykset ulkoistavat uusasiakashankintansa meille.

Oikeiden päättäjien saaminen puhelimen päähän on kasvava haaste. Soittaminen tehokkaasti ja ammattimaisesti vaatii paljon toistoa. Ammattimaisuus syntyy meillä koulutuksen lisäksi kokemuksen tuomasta ymmärryksestä.

Me autamme selvittämään potentiaalisten asiakkaidenne tarpeet, terävöittämään asiakasviestinne ja kasvattamaan myyntiänne. Olemme ketterä toimija ja pystymme käynnistämään nopeasti haastaviakin projekteja.

2. Minkälaisille toimialoille myynnin ulkoistaminen sopii? Kannattaako meidän ulkoistaa, kun toimialamme ja tuotteemme ovat niin spesifejä?

Meillä on yli 10 vuoden kokemus B2B-myynnin ulkoistamisesta ja lukuisista eri toimialoista it-firmoista mainostoimistoihin ja logistiikkayrityksistä siivousfirmoihin. Voit tutustua täältä referensseihimme.

Vaikkei meillä olisi juuri teidän toimialaltanne kokemusta, vuosien kokemus takaa sen, että ymmärrämme nopeasti asiakkaan tarpeet ja liiketoiminnan sekä osaamme työstää monenlaisia projekteja menestyksekkäästi asiakkaan puolesta. Toimintamme perustuu systemaattiseen tekemiseen, jatkuvaan henkilöstön kouluttamiseen ja kykyyn myydä tapaamisen merkitys päivittäin. 

3. Miten varmistatte, että asiakasviesti menee toivotulla tavalla perille? 

Räätälöimme asiakasviestit tapauskohtaisesti. Soittajamme ovat ammattilaisia, jotka ottavat projektin kuin projektin haltuun ja osaavat johtaa keskustelua oikeilla kysymyksillä kohti tapaamisen klousaamista. Kun projekti lähtee liikkeelle, näemme yleensä jo 5-10 puhelun jälkeen toimiiko viesti ja kohderyhmä. Mikäli muutostarpeita ilmenee, otamme aina asiakkaaseen heti yhteyttä ja pohdimme yhdessä ratkaisua asiaan.

4. Miten varmistatte, että tapaamiset ovat laadukkaita? 

Tiedämme, että on erittäin turhauttavaa uhrata aikaa ja valmistautua tapaamiseen vain huomatakseen, että vastapuolta ei kiinnosta laisinkaan tai tapaaminen on sovittu ’’väärälle’’ henkilölle. Selkeästi yhdessä määritellyt tavoitteet ja reunaehdot toimivat yhteistyön perustana. Olennaista on myös relevantti kohderyhmä ja nopea reagointi, mikäli muutostarpeita ilmenee.

Prosessimme on timanttiseksi hiottu ja tekijämme ovat ammattilaisia, joten takaamme laadun. Projektimuotoinen toimintamallimme mahdollistaa usean samanaikaisen tavoitteen eteenpäin viemisen. Parhaisiin tuloksiin päästään, kun projekti nähdään ulkoistamisen sijaan ennen kaikkea yhteistyönä. 

5. Mitä myynnin ulkoistaminen maksaa? 

Hinnoittelumalleja on erilaisia ja on jokaisen yrityksen strateginen valinta, miten hinnoittelee palvelunsa. Me koemme, että projektihinnoittelulla pystymme takaamaan parhaiten asiakkaalle laadukkaimmat tapaamiset, koska helposti määrä korvaa laadun. Meidän toimintaamme ei ohjaa määrä vaan laatu. Mieluummin 15 relevanttia ja laadukasta kuin 30 huonoa tapaamista. 

Hinnoittelemme Sales Leading -palvelun tapauskohtaisesti sen mukaan, minkälainen kohderyhmä on kyseessä. Otamme huomioon hinnoittelussa lisäksi kontaktoitavien määrän, yrityskoon, toimialan ja kontaktoitavan henkilön tehtävän.

Sales Leading -palvelumme on paljon enemmän kuin vain tapaamisten buukkausta. Jos kohderyhmästä toimitetaan asiakkaalle vain tapaamiset, soittolistasta jää muu relevantti data huomioimatta kuten tulevaisuuden potentiaalit eli liidit sekä markkinatieto, jota saadaan niiltä, jotka eivät suostuneet tapaamiseen. 

Toivottavasti vastauksista oli apua ja olet nyt valmis viemään päätöksentekoa myynnin alkupään ulkoistamisesta eteenpäin!

Jäikö jokin askarruttamaan mieltäsi ja haluat keskustella asiasta lisää heti? Ota yhteyttä Anniinaan niin pohditaan yhdessä.

Kirjoituksen takana: Helsinki Sales Academyn CEO Anniina Hellman ja New Business
Marketer Roosa Eronen, jotka rakentavat voittavia myyntitiimejä B2B-myynnin saralla.